
598

Errata

In the June 1997 issue of the Journal, in the article en-
titled, “Characterization of FMR1 Promoter Elements
by In Vivo–Footprinting Analysis,” by Schwemmle et al.

(60:1354–1362), the ninth author’s surname is mis-
spelled; the correct spelling is “Doerfler.” The authors
regret this error.

In the August 2003 issue of the Journal, in the article
entitled, “Mutations of von Hippel-Lindau Tumor-
Suppressor Gene and Congenital Polycythemia,” by
Pastore et al. (73:412–419), we reported mutations in
the von Hippel-Lindau tumor-suppressor gene as a
cause of congenital polycythemia. It was brought to
our attention that one of the mutations was mistak-

enly labeled. The 574CrT missense mutation observed
in patient 4 results in an amino acid change from proline
to serine, not to alanine, as stated; therefore, it should
have read: “a previously undescribed 574CrT (P192S)
VHL mutation.” We thank Andrew Phillip of the Hu-
man Genome database for bringing this error to our
attention.

In the January 2004 issue of the Journal, an error was
introduced during production into the article “A Novel
Syndrome Combining Thyroid and Neurological Ab-
normalities Is Associated with Mutations in a Mono-
carboxylate Transporter Gene,” by Dumitrescu et al.
(74:168–175). In the original manuscript submission,

the authors included a note acknowledging that Theo
Visser’s group had made similar findings, which were
to be reported at an upcoming meeting. This was mis-
takenly designated a “Note Added in Proof” in the pub-
lished version of the paper. The Journal regrets this
error.


